Is iedereen die verliefd beweerd te zijn echt verliefd?

Soms heb ik het idee dat mensen die beweren verliefd te zijn het niet echt zijn.Dan heb ik de indruk dat ze het niks doet als ze diegene zien of spreken, ze glunderen niet als ze over diegene praten, en als het uit is zijn ze er binnen een paar dagen overheen etc, zelf ervaar ik het heel anders als ik verliefd ben, ben ik met nergens anders bezig en straalt het er vanaf.

Zijn sommige mensen niet verliefd of zit het bij anderen gewoon anders inelkaar?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ik heb net iemand leren kennen ik ken hem al een maand hij zit in dezelfde carnavalsgroep en het is of de elkaar al jaren kennen . Als ik bij hem ben voel ik mij in de zevende hemel dan gaat mijn hart sneller kloppen en krijg ik het warm van binnen op het rusthuis waar ik vrijwilligers werk doe zeggen ze dat ik straal van geluk als ik over André praat. Echter als ik met een oudje praat en ze vergt veel energie denk ik wat minder aan André en evt het gevoel even weg. Dit komt omdat ik dan zo in het verhaal van dat oudje opga. Toch kan ik geen moment zonder hem en zou ik graag iedere dag bij hem zijn. Dit is mijn gevoel van verliefdheid

Het beste antwoord

ik lees zelf jouw beschrijving van verliefd zoals ik het ook zie. dus mensen die "anders doen" zou ik mogelijk ook twijfelgevallen noemen.
Echter, iedereen zit anders in elkaar en reageert anders.

Sommige mensen zijn gewoon niet van die "stralers" en uiten zich minder duidelijk terwijl een ander een lyrisch verhaal over een gebakje kan houden.

Of ze zich echt anders voelen is vast ook niet te meten.

Op bepaalde leeftijden is het natuurlijk ook wel "hot" om verliefd te zijn dus mogelijk is de verleiding om het gevoel wat te overdrijven in de beschrijving wel aanwezig
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

omdat iedereen zijn of haar verliefdheid het op zijn eigen manier beleefd...
gelukkig zijn we niet allemaal hetzelfde...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet iedereen uit zich op dezelfde manier. Het kan heel goed zijn, dat iemand heel erg verliefd is, maar dat jij het niet ziet.
Maar het kan ook zijn, dat iemand zegt dat hij verliefd is, maar eigenlijk niet eens weet wat het gevoel precies inhoud. Maar omdat het" hoort" om verliefd te zijn, zeggen ze dat ze dat zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je echt verliefd bent, dan ben je waarschijnlijk nog in de 'beginfase' van je relatie. Je straalt, omdat alles nog zo nieuw is, je zo vol zit van die ander, het zo leuk en anders is dan wat je tot dan toe had meegemaakt.....
Als je dan maanden verder bent is je 'nieuwe relatie' al niet nieuw meer. Alles is inmiddels vertrouwd geworden. De meeste vlindertjes zijn gesetteld in je buik, je voelt je rustiger van binnen, zijn de beste maatjes en hebt het gevoel dat je zo oud kan worden.....
Maar het kan ook zijn dat de 'glans eraf is' omdat je verwachtingen van deze relatie niet uit zijn gekomen, dat je je beseft dat 'dit' hem of haar niet is waarmee je verder wil, maar ....... ook nog niet echt helemaal kunt/wilt verliezen en het dus nog maar een tijdje uithoudt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sommige mensen zeggen het heel snel en is het vaak de wens om het te zijn.
Inderdaad zie je,. als je er op let en jezelf er een beetje op traint het verschil.
De manier waarop mensen het uiten als ze verliefd zijn is verschillend maar sommige symptomen zijn toch echt hetzelfde.
We hebben het dan wel over echte verliefdheid en niet over leuk en lief vinden,one night stands etc..
Dus nee niet iedereen is echt verliefd als ze dat zeggen maar ze zouden het graag willen zijn.
Soms zelfs wanhopig keer na keer probeerend terwijl ze diep in hun hart eigenlijk zouden moeten weten dat het niet blijvend is.