Welk koek, snoep en chips kun je het best eten als je op dieët zit, of in welke ligt het laagste kcal gehalte?

Als je af wilt vallen wil je natuurlijk doorgaan met snoepen, koekjes en chips eten. Welke kun je het beste eten? In welke zit het laagste vet?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
47.1K

Antwoorden (7)

eierkoeken, ontbijtkoek, rijstewafel. In snoep, koekjes en chips zitten vaak transvetten (vetten die slecht voor je lichaam zijn en geen enkele toegevoegde waarde hebben).

Wil je toch blijven snoepen, las dan een "junkdag" in, 1 dag in de week is snoepen toegestaan. Dieten en snoepen gaan nou eenmaal niet samen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je dan toch iets wilt hebben. Kroeppoek is een goede vervanger. Of anders de groente chips.

Iets luchtigs als rijstwafels is ook niet verkeerd. (neutrale dan)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lijkt me inderdaad nou niet zo'n goeie....heel veel calorieen ook.
Een lijst met lekkere en gezonde verantwoorde tussendoortjes:

- Een plak ontbijtkoek.
- Een mueslireep.
- Een evergreen of een sultana.
- Een eierkoek.
- Een mueslibol of een krentenbol.
- Vers fruit zoals een appel, banaan, druiven, aardbeien, peer, kiwi, ananas, mandarijn etc.
- Diverse soorten groente zoals, komkommer, kerstomaatjes, mini wortelen, radijsjes etc.
- Een bruine boterham met halvarine en mager beleg, zoals kaas 30+, kipfilet, rookvlees, jam, stroop.
- 3 (volkoren)biscuitjes.
- 2 rijstwafels.
- Een glas melk of karnemelk.

Een lijst met wat hartigere tussendoortjes:

- Toast met plakje komkommer en plakje 30+ kaas.
- Zoute stengels (stokjes), ook wel pepsels genoemd.
- Bouillon of een cup a soup met eventueel 2 á 3 soepstengels.
- Cracker belegd met 30+ kaas, of mager beleg zoals rookvlees, kipfilet, rosbief, casselrib, fricandeau.
- Handje Japanse mix.
- Augurken, of een augurk met een plakje rookvlees erom heen.

Zoetige tussendoortjes:

- Bakje yoghurt met fruit of een klein beetje limonade siroop.
- Cracker of een rijstwafel belegd met jam of stroop.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hangt nogal af van welke soort muesli-reep. Evergreen sultana is niets mis mee, volkoren.
Ritsuka
12 jaar geleden
Ik krijg er al honger van, goed antwoord :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een glas melk.. halvolle-Magere-Volle?
Inderdaad, qua koeken ontbijtkoek, eierkoeken, droge biscuitjes.

Mocht je toch chips willen blijven eten, maak je eigen chips.
Schaaf dunne plakjes aardappel, bestrooi met kruiden en laat deze in de oven drogen.
Kun je ook met appel doen, krijg je lekkere appelchips.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen koek, snoep en chips. Als je dit altijd wel hebt gegeten en nu wilt afvallen zul ja al kilo's kwijtraken met het niet eten van deze calorieën (als je daarnaast ook op je voeding let).
Als je het echt wil, dan zou ik kiezen voor een calorie arme reep. Bijv. een eiwit reep.
Handig voor je om te weten is hoeveel calorien je op de dag max. mag nuttigen, en vervolgens op verpakkingen kijken hoeveel er in de betreffende producten zit dat je zorgt dat je niet over deze hoeveelheid heen komt.
Dit alles icm met sport, zorgt ervoor dat je afvalt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je echt toch iets van snoep of koek wilt dan zijn er snoepjes van " De Bron" te koop..bij een beetje goede supermarkt hebben ze dat en soms ook bij apotheken ( klinkt raar maar is waar..) en verder cafe noir koekjes, speculaasjes en pure chocolade..maar natuurlijk nog steeds met mate...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Japanse mix alleen is het slim om daar de nootjes van te laten liggen. Snackajack. Nibbit chips en lays baked .rijstwafels
Koeken: Ontbijtkoek, eierkoeken.
Tip let op wat je drinkt, gebruik magere melk en bronwater met een smaakje. thee en koffie zonder suiker. Met drinken krijg je ongemerkt meer suiker binnen dan dat mensen denken. Ook kun je light drinken gebruiken alleen niet te veel.
Je kunt in de supermarkt suikervrije snoepjes kopen hangt er net van af wat voor dieet je doet let je op calorieen dan is snoep eigelijk helemaal niet goed.
Je kunt ook belansdagen doen dan heb je een paar dagen normaal eten en een paar dagen dat je er goed om moet denken.